عوامل خستگی

رژیم غذایی نامناسب اصلی ترین علت خستگی درافرادمی باشد.باوجوداینکه علل وعوامل متفاوتی درخستگی افراددخیل هستنداما نقش تغذیه دررفع وایجادخستگی افرادپررنگ تراست.کم خونی شایع ترین علل خستگی درافرادعادی می باشد.دراین نوع خستگی ها اکسیژن کمتری به سلولهای بدن فردمی رسدوفردهمیشه احساس خستگی می کند که مکمل های غذایی دررفع این خستگی تاثیربسیاری دارند.ریشه بسیاری ازکم خونی ها فقرآهن می باشدکه درمیان خانمها شایع تراست.استفاده ازگوشت وفرآورده های گوشتی،مرغ،ماهی،سبزیجات وموادحاوی آهن بهترین مکمل غذایی برای رفع خستگی های ناشی ازفقرآهن می باشد.

پیری،کمبودآب دربدن،اختلال درخواب،اختلال درسیستم عصبی مرکزی،پرخوری وکم خوری ازعلل خستگی معمولی درافراداست.

هرفردبایددرروز۵الی۶وعده غذا ومیان وعده هایی مثل میوه،خشکباروسبزیجات برای سلامتی بهترورفع خستگی خوداستفاده نماید.خوردن صبحانه شامل غلات کامل،لبنیات،شیروپروتئین ها بهترین گزینه برای مصرف صبحانه افراداست.

میزان مصرف کلسیم:
زنان بالای ۵۱ سال و بیشتر روزانه به ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم نیاز دارند و می توانند آن را از شیر، ماست،پنیر و آب میوه های غنی شده با کلسیم دریافت کنند. ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین D برای زنان بین ۵۱ تا ۷۰ ساله کفایت می کند. 

میزان مصرف اسیدفولیک:

            میزان مصرف: زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله ۱۸ میلی گرم و زنان باردار ۲۷ میلی گرم نیاز دارند.گوشت، غذاهای دریایی،دانه های روغنی،اسفناج،باقلا،بروکلی و حبوب غنی شده از آهن منبع دریافت آهن است.میزان مصرف فولیک اسید نیز برای دختران بالای ۱۴ سال ۴۰۰ میکروگرم، برای زنان باردار ۶۰۰ میکروگرم و برای زنانی که شیردهی دارند ۵۰۰ میکروگرم در روزاست.لوبیا،نخود،دانه های روغنی، میوه، سبزیجات و غلات غنی شده حاوی فولیک اسید است.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − = 4

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>