ارزش غذاهای دریایی

به گزارش گروه پزشکی زدفان نیوز؛ غذاهای دریایی دارای پروتئین بالا، چربی کم، کلسترول کم و همین طور دارای ویتامین ها و املاح می باشند.گوشت ماهی دارای ویتامین های B، A و D ، کلسیم و فسفر و دارای مقدار کمی آهن، مس و سلنیوم می باشد.

ماهی های سالمون و ساردین و همچنین گردو بیشترین مقدار امگا ۳ را دارا می باشند، اسید چرب امگا ۳ از دیابت نوع ۱ در کودکان جلوگیری می کند.

مصرف امگا ۳ توسط مادران باردار، موجب افزایش قدرت ذهنی و IQ نوزادشان می گردد.
اثر روغن ماهی بر سلامت قلب بیشتر از اثر مصرف سویا است.
مقدار تری گلیسیرید خون را کم می کند.
تجمع پلاکت های خونی را کم می کند.
عملکرد سلول های خون رسان را زیاد می کند.
ضربان قلب را تنظیم می کند.
فشار خون را پایین می آورد.
کلسترول خوب ( HDL ) را بالا می برد. این نکته برای بیماران دیابتی بسیار مفید می باشد.
سلامت مغز را تامین می کند و برای بیماران مبتلا به MS مفید می باشد. مشاهده شده که افراد MS با مصرف ماهی، علائم و نشانه های این بیماری را کمتر بروز می دهند.
درمان کننده دردهای کمر و گردن می باشد.