جدول خوراکی ها

جدول خوراکی ها

یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت های بدنی و ورزش می توان یک وزن متعادل داشت و خطر ابتلا به بیماریهایی مثل بیماری قلبی و سرطان را کاهش دارد. با وجود این هنوز اشتباهات زیادی در بین مردم درمورد انتخاب یک رژیم غذایی سالم و مناسب دیده می شود. بطور مثال، ۳/۶۹ درصد مردم تصور می کنند رژیم غذایی سالمی دارند و ۷۱ درصد بر این باورند که نیازی به تغییر شیوه غذایی و نوع رژیم غذایی خود ندارند، و تصور کافی غذای سالم می خورند.
برای اینکه بدن سالم بماند نیاز به غذاهای خوب دارد که بتواند انرژی لازمه را از طریق آن تأمین و در اختیار اندام ها قرار دهد ، تغذیه سالم تمامی مواد غذایی لازم را برای تغییر و ایجاد بافتهای مختلف بدن برای دستیابی به یک سیستم دفاعی سالم تأمین می کند.
امروزه رابطه بین رژیم غذایی سالم و ابتلا به بیماریها کاملاً شناخته شده است. بخاطر داشته باشید، چیزی به عنوان غذای خوب وجود ندارد بلکه برقراری تعادل بین آنها کلید اصلی است. شما باید از غذایی که می خورید لذت کافی ببرید و غذای لذیذ و خوشمزه نیز می تواند سالم باشد.
مواد غذایی لازم و ضروری برای داشتن بدنی سالم در افراد جوان:
انرژی: بدن انسان نیز همانند تمام ماشینها نیاز به انرژی (یا کالری) دارد و بدون آن عملکردهای بدن با مشکل مواجه می شود.
بدن این انرژی را باید از طریق مواد غذایی مثل کربوهیدراتهای غیرساده، چربی، پروتئین و شکر تأمین کند.
پروتئین: علاوه بر تأمین انرژی برای رشد و تغییر بافتها و اندامهای بدن ضروری است.
ویتامینها و مواد معدنی: وجود این مواد برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است و بدون آن فعالیت های کلیدی بدن که به سطح سلولی وابسته است قادر به عملکرد صحیح نیست.
فیبر: بعنوان یک عامل مؤثر در هضم تمامی غذاهایی که قابل جذب نیستند. به بدن کمک می کند و به جذب مواد غذایی موجود در غذاها کمک می کند.
آب: بدون فلوید بدن تنها چند روز قادر به ادامه زندگی است. وجود آب برای دفع کردن محصولات زاید بدن کاملاً ضروری است. آب باعث سالم نگه داشتن، پوست، مو و دیگر ارگانهای بدن می شود. آنزیم هضم تولید می کند و به بدن کمک می کند تا مواد غذایی مفید موجود در غذاها و نوشیدنیها را جذب کند. بدن روزانه به حداقل ۸ لیوان آب یا فلوید نیازمند است