جدول خوراکی ها

جدول خوراکی ها

صبحانه:

* نان روغنی یکی از نان های خوشمزه و انرژی زا است. خوردن مقدار کمی از آن، حداقل تا ۴۰ دقیقه، انرژی مورد نیاز بدن را کاملاً تأمین می کند. بنابراین چندتکه نان روغنی ویا تخم مرغ وخرما،عدسی،کره وعسل، پنیر و گردو، صبحانه ای مقوی و مفید است.

* به طور کلی صبحانه ای مفید و مغذی است که در عین کم حجم بودن، غنی بوده و حداقل ۲ تا ۳ ساعت فرد را سیر نگه دارد و مهم تر این که انرژی موردنیاز او را تأمین کند.

نکته:در ایام امتحانات ،سعی کنید بسیار آب بنوشید.

ناهار:

* غذاهای سبزی دار، مثل انواع خورش (کرفس، قورمه سبزی، نعنا، جعفری و …) خوراک مرغ به همراه هویج، کلم و… غذاهای مفید و عالی برای فرد هستند.

* سالاد، سبزی خوردن، ماست و… مواد غذایی خوبی برای تحریک اشتها هستند. آن ها را فراموش نکنید.

* از پختن غذاهای پرحجم مثل آبگوشت در دوران امتحانات بپرهیزید. این قبیل غذاها، حجم معده را افزوده و احساس خواب، سستی و نفخ شدید را ایجاد می کنند. این قبیل غذاها، حداقل ۴ تا ۵ ساعت زمان لازم دارند تا کمی هضم شوند.

شام:

* غذاهای سبزی دار، مثل پلو سبزیجات،خوراک گوشت وبادمجان،خوراک مرغ به همراه هویج، کلم و… غذاهای مفید و عالی برای فرد هستند.

*به جای شام از تنقلات بی فایده مثل چیپس و پفک، شکلات و… استفاده نکنید.